Çırê Musyon

19 Mayıs 2017 Cuma

Referandum ve Bagimsizlik

Referandum sonrasi hemen ayri devlet mi olacagiz?
Bence öyle görüldügü gibi degil...
Referandum sonrasi Güney hükümeti Bagdata esit konfederal bir Irak teklifi yapmak zorundadir..
Irak kabul ederse yine Irak Konfederal devleti olarak varligi devam edecek..
Güney yönetimi Irak'a sizin neyiniz varsa bizimde aynisi olacak..Ordudan ,polisine,tankindan ,ucagina ve topuna, silahindan, ordusuna kadar ayri olacak...
Ama Irakin cikarlari icin birlikte hareket edilecek..
Yani gelirler bölüsülecek...
Irak kabul derse..
Cünkü referandum bunun icin yapiliyor yani direkt bagimsizlik olmuyor..
Tipki Cek ve Slovaklar gibi..

Ancak istek üzerine ayrilik olursa Bagimsizlik ilan edilecek..
Bircok Kürt referandum sonrasi hemen Bagimsiz devlet olacagiz umuduyla yasiyor..

Oysa durum hicte zanedildigi gibi degildir..

Bagimsizlik ilani hangi hallerde olur..?
Savasarak düsmani topraklarindan cikarir kendi egemenligini ilan ederek olur..
Irakla bir savas durumu yok..
Halen ayni Federal cati altindasiniz..
Ayrilik ancak Bagdat kabul ederse yada halk biz Irakla yasamak istemiyoruz derse ancak mümkündür.
.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder